OKULUMUZDA YABANCI DİL

TED ISPARTA KOLEJİ'NDE YABANCI DİL EĞİTİMİ

ANASINIFLARI

  • Dinleme ve konuşma odaklı temel kelime ve yapılarla oluşturulmuş bir eğitim.
  • Öğrencilerimiz ana dillerini öğrenir gibi DOĞAL bir yaklaşımla yabancı dil öğrenmeye başlarlar. Aslında nefes alıp vermek gibidir.
  • Eğitimin merkezi öğrencilerimizdir, dolayısıyla yabancı dil eğitimi onlara göre tasarlanır.
  • Oyuna dayalı bir yabancı dil eğitimi benimsenir ve öğrencilerimiz farkında olmadan hedef dili hayata geçirmeye başlarlar.
  • Rol yapma ve drama teknikleri ile topluluk önünde konuşma kaygıları ortadan kaldırılır.
  • Bu yaşlar grupları daha çok dinlemeyi tercih ettikleri için maksimum düzeyde İngilizce’ye maruz kalırlar.
  • Motivasyonu üst düzeyde tutmak için yabancı dil eğitimi şarkılar, el işi çalışmaları, tekerlemeler, hikayeler, karakterler ve görseller yabancı dil eğitim sürecimizin vazgeçilmezidir.
  • Sıcak bir sınıf ortamında öğretmen öğrenme için merak uyandırır ve model olur.
  • Doğru yapılandırılmış bir dil eğitimi ile zihinsel gelişime katkı sağlanır.
  • Günlük hayatla ilgili yaşa uygun yabancı dilde iletişim becerileri kazanılır.

İLKOKUL

  • 3. Sınıfa kadar İngilizce öğrenimi tamamen bir eğlence ve oyun tarzı ile yürütülür. 3. Sınıfta İngilizce’nin akademik yönü de devreye girer.
  • 3. Sınıf düzeyi itibariyle dünya çapında uygulanan Cambridge English sınavlarına hazırlıklar başlar ve her yılın sonunda dünyaca geçerliliği olan sertifikalarla yabancı dil kalitemiz kanıtlanır.
  • Artık sadece dinleme ve konuşma değil yabancı dilde yazma ve okuma da ön plana çıkar.
  • Yaşa uygun günlük hayatın iletişim aktiviteleri- yabancı dilde alışveriş yapma, yer yön tarifleri, seyahat gerekleri, kendini tanıtma, soru sorma vb- temelinde dili kullanma becerileri hız kazanmıştır.
  • Öğrencilerimiz düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak rahatça ifade etmeye başlarlar. Yabancı dilde iletişim daha bağımsız bir şekilde yazılı ve sözlü olarak devam eder.
  • Öğretmenlerimiz dilin kullanılması için gerçek yaşam benzeri ortamlar hazırlar ve öğrencilerimizin İngilizce kazanımlarını hayata geçirirler.

ORTAOKUL

  • Öğrencilerimiz yabancı dilin dört temel beceri olan Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşmada yetkin ve etkili birer kullanıcıya dönüşürler.
  • İngilizce Temel günlük hayat iletişim aracından artık eleştirel ve yaratıcı bir iletişim aracına dönüşmüştür.
  • İngilizce olarak daha fazla edebiyat çalışması ile hedef dilde kendini daha akıcı ifade etme, daha geniş kelime dağarcığı ve daha kapsamlı dil yapısına sahip olma yönleri geliştirilir.
  • Sadece ulusal değil uluslararası çalışmalara yönelme hız kazanır ve başarılar elde ederler. Türkiye birincilikleri ile yurtdışı organizasyonlarda yer almaya başlarlar.
  • Uluslararası proje ve uygulamalar ile öğretmenlerimiz, öğrencilerimizin öğrendikleri dili kullanmalarını mümkün kılarlar.
  • Mektup ve e-posta arkadaşlıkları ve yurtdışından kardeş okullarla internet üzerinden yapılan video görüşmelerle İngilizce olarak kültürel alışveriş yapılır.
  • İngilizce artık bilgi edinme ve bilgiyi aktarma aracına dönüşmüştür.
  • Öğrencilerimizin Ortaokuldan Ortak Avrupa Dil Çerçevesine göre B1/B1+ seviyelerinde mezun olmaları hedeflenmektedir.

LİSE

  • Lise İngilizce eğitiminde kur sistemi uygulanmaktadır. Okulumuzda yabancı dil eğitimine katılacak öğrencilerimiz kendilerine uygun seviyeden başlarlar. Yabancı Dilde geride kalma söz konusu değildir.
  • Yabancı dilde akademik yazma, okuma, konuşma ve dinleme becerileri kazanılmış olur.
  • Öğrencilerimiz yıl boyunca ulusal ve uluslararası çeviri ve kompozisyon, proje,münazara yarışmalarına katılıp

derece elde etmektedirler.

  • 10. Sınıftan itibaren, üniversitelerde hazırlık atlama, İngilizce eğitim veren bölümlere hak kazanma ve yurtdışında eğitim alabilme imkanı sunan IELTS ve İngilizce de Uzmanlık (Proficiency) sınavlarına hazırlıklar başlar.
  • Anadili İngilizce olan öğrencilerin okuduğu kaynak kitaplar, hikayeler ve romanları rahatlıkla okuyup inceleyebilirler.
  • Öğrencilerimiz LYS-5 Yabancı Dil sınavı için yapılan denemelerde de Türkiye Birinciliği dahil çeşitli dereceler alabiliyor.
  • Yabancı Dilin hayata geçirildiği ortamlar yaratmak adına yıl boyunca öğrencilerimizle münazara, bilgi yarışmaları, drama, panel gibi çeşitli etkinlikler düzenliyoruz.
  • Öğrencilerimiz yurtdışı öğrenci değişim programlarıyla başka ülkelerde 1 dönem, 1 yıl ya da daha uzun süreli eğitim görme imkanı buluyor.
  • Öğrencilerimiz artık uluslararası platformlarda bilgi edinen, bilgiyi işleyen ve aktaran, kendi kültürünü de akıcı bir yabancı dille anlatan bireyler haline gelirler.

ATATÜRK KÖŞESİ

Atatürk Köşesi

BAĞLANTILAR

Türk Eğitim Derneği 85. Yıl Tanıtım Filmi Ted Üniversitesi İktisadi İşletmesi Ted Mem Genç MeşaleOkul Bilgi Sistemi Ted Öğrenci Bilgi Sistemi Okul Bilgi Sistemi Bilişim Garaj Akademisi